2013. június 5., szerda

Epres szíves pite

Epres szíves pite


Ezt a sütit egy  angol  honlapon láttam. Sajnos  angolul  nem tudok  ezért  a fiam fordította  le receptet. Aztán a recept elolvasása  úgy döntöttem  , hogy  én  ezt  mégse így  csinálnám  meg. Egyrést  nem  csak  epreset  hanem almásat is  csináltam  másrészt ..............

Szóval  az én pitém  hozzávalói:

Pitetészta

20 dkg liszt
10 dkg margarin
1 csipet  só
2,5 dkg cukor
1 egész tojás
1  evőkanál  tej
fahéj ízlés szerint ha  almás pitét  csinálunk

Töltelék

1/2 kg eper ( vagy alma) ( vagy szerintem  bármilyen gyümölcs )
10 dkg  cukor (  én  többet tettem bele  és  nagyon édes lett)
2: 1 - ben zseléfix
1 teáskanál zselatin

Szívecskék a tetejére

Mirelit leveles tészta

I  db  tojás  a lekenéshez  és  nagy szemű kristálycukor

Pitetészta  elkészítése:   Egy tálba szitáljuk a lisztet , beletesszük a sót, elmorzsoljuk benne  a margarint., majd eldolgozzuk  benne a tojást  és a cukrot, hozzáadunk egy evőkanál tejet. Jól összedolgozzuk, folpakkba csavarjuk  és  1-2 órára  hűtőbe tesszük. ( az  enyém három  órát pihent  , mert el kellett mennem a hegyre) . A hűtőből kivéve  belenyomkodjuk egy pitesütőbe , vagy én pl. a jénai tál tetejébe  ami  kb. 2 -3 cm  magas. 200 fokon 10 percig  sütjük a sütőbe. Ezután  míg  tesszük  bele  a tölteléket.

Az  eper  vagy alma töltelék :  a gyümölcsöt  földaraboljuk  és  föltesszük a cukorral  főni . beletesszük a zseléfixet  és a zselatint
Nem  kell  agyon főzni csak  éppen  annyira  hogy  levet  engedjen. ( mondjuk  forrásig).

Ezt a masszát  öntjük a pitére. Én  nagyon  féltem , hogy eláztatja  majd a pite tésztát , de  nem . Szerintem  azért  nem , mert előre  sütöttem !!!

Ezután  jönnek rá  a felengedett  , vékonyra  kinyújtott leveles tészta  szívecskék. Lekenjük  felvert tojással  és  megszórjuk a nagy szemű cukorral  .

Ha ez  is kész akkor  200 fokon mehet  vissza  a sütőbe  kb. 20 percre. Ha  szépen  pirul  már  kész  is .

Almás !!!!





Epres!!!!



















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése