2012. szeptember 30., vasárnap

Sörkifli


Sörkifli


0.5 kg liszt, 2.5 dkg élesztő, 3.5 dl tej, 1 dl olaj,  1 kávéskanál só és a kk. cukor,  1 db tojássárgája.
A tej felében az élesztőt felfuttatni, hozzáadni a liszthez, + étolaj, só,, tojássárgája, maradék tej. Fél óra kelesztés után 3 cipóra osztani, tányér nagyságúra nyújtani.
A tésztát bekenjük  sajtkrémmel. Én Karaván füstölt sajtkrémet  használok, de  mindenki izlés szerintit  használjon.   Ezután  a tésztát 4 cikkbe vágom , majd  azokat felezem, így 8 db cikk lesz . Ezután a szélesebbik végébe  kb 1x1 cm-es margarin kockát teszek majd  föltekerem ( sörkifli alak ). Tetejét tojással kell  megkenni, sajttal, szezámmaggal megszórni.
Én tökmaggal,  vagy lenmaggal is szoktam. ( Ha  valaki még kicsit  " gazdagabbra akarja " akkor apróra vágott baconnal és egy fej apróra vágott lila hagymával is töltheti.) Még  kb.  30 percet kelesztjük  és szép pirosra  sütjük.
Én melegen  szeretem a legjobban. Magában  vagy gulyásleves mellé kiváló.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése