2012. október 28., vasárnap

Bodzavirág szörp


Bodzavirág szörp

Hát szedtem egy kis bodzavirágot. Erről a gyönyörű bodzabokorról.
Gondoltam  szörpöt kellene  belőle csinálni.
Neki is fogtam, és nagyon finom lett. Nem túl édes inkább kicsit  savanykás , de  üdítő és  igazán bodza ízű.
Szóval én így készítem:
6 l víz, 2 kg cukor, ( ebből szirupot főzünk). Aztán   megvárom míg kihűl. Ebbe keverem
bele a többi hozzávalót. 1,5 dkg citromsav, 1,5 dkg borkősav, 12-14 tenyérnyi
bodzavirág (  ja ez olyan férfi tenyérnyi !!!!! ) 1/2 cs szalicil.  (Én nem szeretem a szalicilt ezért nátrium -benzonátot használok helyette). Ja  és én még teszek bele egy egész citromot fölszelve.
Ezt az egészet hűvös helyre teszem és   3-4 napig kevergetem . Ezután leszűröm  és üvegbe töltöm.
Ja  és  nekem  meg megmaradt  pár db ( 3-4) bodzavirágom  amiből (enyhe túlzással) ágyas pálinkát? csináltam.  a bodzavirágra ráöntöttem a pálinkát és  1 hétig érleltem, majd leszűrtem és  fölturbóztam  mézzel. Mit mondjak? Isteni lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése