2012. október 18., csütörtök

Sütőtök lekvár


Sütőtök lekvár

Az egész az úgy kezdődött, hogy kaptam  sok-sok sütőtököt.
No most én szeretem a sütőtököt  megsütve. De hát ennyit?
Keresgetni kezdtem az interneten , hogy mit  is kellene
csinálnom belőle. A lekvár  tűnt  a legjobb ötletnek.
Megnéztem rengeteg receptet, de valahogy egyiket se
tudtam igazán  magamévá tenni.
Mindenesetre  végigolvasgattam aztán  irány  a konyha.
Lesz ami  lesz !!!
Ja  előtte  még azért  volt egy story !!
- Szóltam anyunak  hogy azért kellene  egy kis  segítség.
Mert hát ugye a tökön kívül  semmim  nem volt ami egy
lekvárhoz kellene.  Megkértem  ha jön segíteni akkor
hozzon magával  narancsot, vaníliás cukrot, és
zseléfix 3:1-bent. Hát  be is ment az üzletbe és  az eladó
figyelmeztette, hogy a zseléfix nem jó ám sütemények
tetejére  hanem csak lekvárokhoz. Anyu mondta , hogy
tudom. Mire az eladó: - És milyen lekvárt főznek január
közepén?? Anyu az eladó  legnagyobb megrökönyödésére  a
világ legtermészetesebb hangján jelentette ki:
Sütőtök lekvárt.
Hát  a kisasszonynak egy pillanatra  felfutott a szemöldöke.
Mindenesetre  azt  mondta  ahhoz  jó a zseléfix.
Szóval  konyha !  Az összes tököt meghámoztuk, kiszed-
tük a közepét aztán  fölkockáztuk.
Beleraktam egy nagy fazékba vizet öntöttem rá és kis
lángon elkezdtem  főzni. Úgy gondoltam ( meg hát a
receptekben is olvastam ), hogy  pár  narancs kellene bele.
Meghámoztam  hát a narancsokat ( fehérjét is) és azt is a
tökhöz kockáztam. Aztán  vártam , kevergettem, vártam,
kevergettem mindaddig amíg a tök teljesen szét nem esett.
Nekem volt  pár  darab  benn ami  egészben maradt( de
azon meg segítettem a botmixerrel).
Ezután  beletettem a vaníliás cukrokat és  a cukrot. Még egy
kicsit főztem aztán  bele  a zseléfix és a citromlé.
Hagytam forrni  2-3 percet  aztán  szépen belemertem a
tiszta üvegekbe. Az  üvegek  csavaros tetejét pálinkával
öblítettem. A megtöltött üvegekre  rácsavarjuk a tetejét
majd fejre állítjuk és kicsit megütögetjük  Ezután az
üvegeket  "száraz duncba" tettem.
( nálam ez úgy történt  hogy egy nagy vödör kibélelve
újságpapírral, bele  egy pléd( takaró) egy rétege. Aztán jö-
hetnek az üvegek. A pléd többi részével  jól betakarjuk
és hagyjuk a lekvárt így kihűlni( legalább 2 nap).
Többekkel " lemeóztattam " nagyon finom lett!!!!!!
Akkor lássuk  mi is kell hozzá:
8 kg sütőtök ( még hámozás pucolás előtt mérve)
8 dl víz
5 db szép nagy narancs
6 vaníliás cukor
1,3 kg cukor
1 citrom leve
3 db zseléfix 3:1


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése