2012. október 18., csütörtök

Házi sajt


Házi sajt ( ahogy én csinálom)

Az alapreceptet a net-en találtam, de kicsit átvariáltam
Hozzávalók:
1 liter tej
1/2 kg túró
6 dkg vaj
1 egész tojás
1 kávés kanál szódabikarbóna
2 kávéskanál só
A  liter tejet felforraljuk  majd a túróval 10  percig  főzzük.
Nyomás nélkül leszűrjük  róla a savót. (Én  ezt a savót
hűtőbe teszem és megiszom)
Egy tálba teszem a leszűrt túrót és hozzáadom a vajat, a
tojást a szódabikarbónát  és a sót. Jól összekeverem.
Az egészet  még főzzük nagyon óvatosan 15 percig. Közben
állandóan kevergetjük.
Ha elválik az edény falától levesszük a tűzről és valamilyen
formába rakjuk.  Olyan keményre  fog megállni , hogy  akár
reszelhető is lesz. Fűszerezhetjük medvehagymával,
snidlinggel, köménnyel, zöld fűszerekkel. Bármivel ami
nekünk ízlik.
Én simát  és medvehagymásat csináltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése