2012. október 20., szombat

Gőzgombóc


Germknödl magyarul gőzgombóc, de mi csak úgy
hívjuk, hogy mákoscici

A kollégám mesélte  hogy Ausztriában  járva  ,
télen, mikor  síelni vannak akkor  mindig ezt
eszik, mert nagyon finom.  Gondoltam  , hogy
nem lehet ezt olyan nehéz megcsinálni.  Ma este
aztán nekiduráltam magam és el is készítettem.
Hát legyek őszinte?    Tényleg nagyon finom.

Hozzávalók:
2,5 dkg élesztő
50 dkg liszt,
3 dkg cukor( én vaníliás cukrot tettem bele  2
db-ot és az elég is bele)
1 tojás
3 dl tej,
10 dkg  vaj,
1 citrom reszelt héja
25 dkg szilvalekvár
olvasztott vaj,
10 dkg  darált mák  porcukorral

Elkészítés:
Az élesztőt felfuttatjuk, hozzá liszt, só, tojás,
vaj, citromhéj. Ezt összedagasztjuk és  hagyjuk
1/2 órát  kelni. Ezután  lisztezett deszkán
hengert  formálunk és Felszeleteljük  úgy , hogy
ha  kinyújtjuk akkor  kb. 10 cm-es átmérőjű
lapokat  kapjunk. Mindegyikbe  egy  jó teáskanál
lekvárt teszünk és gombócot  gyúrunk. (  jól kell
neki  záródni) A gombócokat  félretesszük  még
kelni  . Addig egy lábosba vizet  forralunk és
fölé  szűrőt teszünk. Úgy , hogy a vízbe  ne érjen
bele. A gombócokat  a szűrőbe tesszük és  a víz
fölött 10 -15 percig  gőzöljük  úgy hogy közben
lefedjük és a födőt nem emelgetjük. ( Nekem
annyiban volt szerencsém , hogy van ZEPTER
edényem és annak  van egy szűrős  edénye is).
De ezt meg lehet  úgy is oldani  ha  van
fröccsenésgátlónk  és a tetejét egy tüzálló
edénnyel  borítjuk le.
A kész  gombócokat öntsük le  olvasztott vajjal ,
és szórjuk meg  porcukros mákkal. Vaniliasodót
adunk mellé.
Vaniliasodó: 2 tojás,2 dl tej, 8 dkg  cukor. Ezt
hidegen habverővel kikeverjük  és  utánna lassú
tűzön  krémmé  főzzük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése