2012. október 28., vasárnap

Francia krémes torta


Francia krémes torta

Hozzávalók: 20 dkg  vajas  leveles tészta ( ezt én  boltba
vásároltam) . Mert hát ugye  senki se tökéletes !!!!
Aztán  a krémhez kell 8 dl  tej, 4 tojás, 15 dkg porcukor,6
evőkanál tej, 2 cs vaníliás cukor . A habhoz  meg  1/2 l
Hullala tejszín és 2 db  habfixáló . A karamellhez pedig kell
10 dkg cukor 1 evőkanál  vaj, 5 evőkanál tej.
A tésztát két részre osztottam  és két  kb  25 cm-es
körlappá nyújtottam. Kb 200 c°-on  megsütöttem (  előtte
jól  meg kell szúrkálni  villával , mert föllevegősödik). Ha
még is fölpúposodna  akkor  kicsit  még  melegen  meg  kell
nyomkodni. A  szebbik  tésztalapot késsel egyenlő ( én 8 db)
részre  vágjuk.
Elkészítjük  a karamellt. A cukrot  kis lángon fölolvasztjuk
majd  ha már sárgulni kezd  levesszük  a tűzről  és  beleke-
verjük  a kanál vajat és  az 5 kanál  tejet. Ezután
visszatesszük a tűzre  és állandó kevergetés mellett
besűrítjük. (  Hát  egy  jó tanács: nagyon  vigyázzunk  rá,
mert hamar "odakap" és  úgy járhatunk  , mint én;
Csinálhatjuk újra. No és  persze  arra is vigyázzunk  hogy a
karamell nagyon forró  . Ezt  megint  csak tapasztalatból
mondom. Sikerült  ráfröccsennie  a kezemre!!!  Nagyon
éget !! ) Szóval  ha kész a karamell akkor  " hama , hama"
lekenjük  vele  a felvágott tészta lapot. Ha  valaki  szereti
( én igen ) akkor  lehet  rá mandula forgácsot, vagy darált
mogyorót   szórni.
A  vanílikrémhez  felteszünk 6 dl tejet  forrni a vaníliás
cukorral. Közben  a tojásokat  szétválasztjuk. A
tojássárgákat simára keverjük a porcukorral a liszttel  és  a
megmaradt 2 dl tejjel. a forró tejhez öntjük  és kevergetve
felfőzzük. A tojásfehérjét  kemény habbá verjük és a még
forró vaníliás  krémhez adjuk. Visszatesszük  kb 5 percre   a
tűzre  és még főzzük. Ezután hagyjuk a krémet kihűlni.
A tejszínt  a habfixálókkal  fölverjük.
Na  most  jön az összeállítás.
Én egy tortasütőbe  tettem  bele  a megsült  tészta lapot,
majd erre  raktam a kihűlt  krémet, erre pedig  a
tejszínhabot. Egy kis  tejszínhabot  meghagyunk a
díszítéshez.
Aztán felraktam  rá egyesével  a karamelles  tészta lapokat.
Szépen díszítjük  a megmaradt  tejszínhabbal.
A tortát  legalább egy éjszakára  hűtőbe  hagyjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése