2012. október 20., szombat

Sonkás virágok


Sonkás virágok

Nagyon finom és nagyon szép!
Hozzávalók: 30 dkg liszt, 120 ml tej ( én még tettem
hozzá 25 ml-t), 2 dkg élesztő, 0,5 dl olaj, 1 kis só,
csipet cukor, kevés  sikér, szeletelt sonka, 1 tojás a
kenéshez, magok a diszítéshez.
A  hozzávalókból tésztát dagasztunk, és hagyom
kétszeresére kelni. Utánna  7 részre osztom. 1
részből golyókat formálok és  félreteszem. A 6 db-ot
egyenként oválisra nyújtom, ráteszek két fél szelet
sonkát és henger alakúra feltekerem.A két végét
összeillesztem és több helyen bevagdosom. Az
elkészült " virágokat"  tepsibe rakom. A tojást kétfelé
veszem és  fölverem külön a fehérjét és külön a
sárgáját. A fehérjében megforgatom a 6 kis golyót,
aztán meg  megforgatom a magokban ( én szezám és
tökmagot használtam), majd beleteszem a virág
közepébe. A tojás sárgájával megkenem a virágokat,
majd még pihentetem 1/2 órát. Elő melegített
sütőben 200 c°-on 15 percig sütöm.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése