2012. október 28., vasárnap

Egyszerű arab sütemény


2011. május 21       Nagy Sportágválasztó Zalaegerszeg.
A Hastáncos csapattal én is kinn voltam ( erről  majd bővebben).
Azon gondolkodtam már napokkal előtte hogy valami  "stílusos"arab süteményt kellene csinálni e jeles napra. Gondolkodás  , keresés, aztán megint gondolkodás és megint keresés, majd bevásárlás. Egy nagyon egyszerű arab sütemény mellett döntöttem.
Azt tudni kell hogy az arab sütemények  nagyon édesek , rengeteg cukorral, de nagyon finomak.  Egy két szelet bőven elég  belőle.
Hát  így készítettem:

Hozzávalók: ( mérce a kicsi joghurtos pohár)
Tészta:
3 pohár joghurt
3 pohár kristály cukor ( mondtam hogy  rengeteg cukor van benn!!!!)
3 pohár kókusz reszelék
3 pohár búzadara
3 db tojás
2 db citrom leve , egynek pedig  a reszelt héja is.

Öntet:
1 pohár cukor
1 pohár víz
1 citrom leve
1 pohár kókusz reszelék

A tésztához valókat összekevertem  este  és  hagytam pihenni másik nap reggelig. ( ha
valakinek nincs ennyi ideje akkor legalább 3 órát pihentesse) Sütés előtt még egyszer átkeverjük a masszát , majd kivajazott, lisztezett tepsibe simítjuk és lassú tűzön kb. 30 percig sütjük. ( tűpróba)
Míg sül a tészta elkészítjük az öntetet. Az 1 pohár cukorból, egy pohár vízből szirupot főzünk, amit egy citrom levével ízesítünk. A forró szirupot a megsült, de még forró tészta tetejére locsoljuk, kókuszreszelékkel megszórjuk és a tepsiben hagyjuk kihűlni.
Szép kis szeletekre vágjuk még a tepsibe.
Tanács: Ne használjuk a régi típusú vas tepsit a sütéshez, mivel a citromos szirup lecsorog a tészta aljára   és a sütemény átveheti  a fémes ízt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése